۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۱۲۰۹۵
رییس دادگاه انقلاب در گفت وگو با رسا:

مسؤولان با مسائل اجتماعی برخورد سیاسی نکنند | قانون حجاب باید رعایت شود

مسؤولان با مسائل اجتماعی برخورد سیاسی نکنند | قانون حجاب باید رعایت شود
رییس دادگاه‌ انقلاب با بیان اینکه همه باید قانون را رعایت کنند، گفت: متأسفانه موضوع حجاب سیاسی شده است در حالی که نباید با مسائل اجتماعی سیاسی برخورد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی رییس دادگاه های انقلاب اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس بر خلاف آموزه های دینی و قانون حجاب و امر به معروف، گفت: این افراد تخصص و آگاهی لازم در ابعاد مختلف حجاب و عفاف را ندارند.

وی افزود: متاسفانه در جامعه موضوع حجاب سیاسی شده است در حالی که نباید با مسائل اجتماعی سیاسی برخورد کرد زیرا بسیار خسارت بار است، به عنوان مثال تفکیک جنسیت در دانشگاه‌ها که سبب کاهش رای مسؤولان می شود. یا ادغام مدارس دخترانه و پسرانه همه این گونه شعارها سیاسی است.

رییس دادگاه‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید قانون در تمامی جامعه رعایت شود، عنوان کرد: هر فردی سیاسی یا غیر سیاسی از قانون سوء استفاده کند خیانتکار است و مردم را دچار آسیب و صدمه می‌کند، شخصی که مخالفت با حجاب یا امر به معروف را بیان می کند در آینده به خود خانواده‌اش آسیب وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غضنفرآبادی با بیان اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج پیدا کند، اظهار کرد: افراد بی‌حجاب توهین را نمی‌پذیرند زیرا آن را خلاف قانون می‌دانند در صورتی که فرد بی حجاب با بی‌حجابی قانون را رعایت نمی‌کند و این نشان دهنده تعارض در افراد بی حجاب است و باید با افراد خاطی برخورد شود.

وی ابراز کرد:‌ راهکار این است که در شرکت‌ها و مؤسسات باید قانونی وضع شود که قانون حجاب را رعایت کنند زیرا حجاب یک قانون است، افرادی که با لباس نامناسب، کشف حجاب، دزدی و ... در جامعه ظاهر می شوند قانون را رعایت نکرده‌اند و مجرم هستند.

رییس دادگاه های انقلاب اسلامی تهران در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان که ادعا می‌کنند چادر باعث بیماری می‌شود خائن هستند و درک درستی از دین مبین اسلام ندارند./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات